søndag 31. august 2008

Skole,skole,skole...

Nå ligger jeg i sengen min og er klar til å sove,men hodet er propp fullt av tanker.Altså,hver kveld tenker jeg alltid kjempe masse før jeg sovner.En ting er at jeg tenker på en fin lommebok jeg så her om dagen og har veldig lyst på, men har ikke råd til.En annen ting er at jeg har vært så dum og ikke gjort det jeg egentlig skulle gjøre i dag.Det jeg skulle gjøre var lekser i engelsk,matte,musikk og spansk, men det ble ikke til det, istedenfor var jeg hos kusina mi,som var 110% morsommere enn å gjøre lekser.Men hvem gidder egnetlig å gjøre lekser i helga? I helga skal du slappe av og gjøre deg klar for enda en uke på skolen, alle må jo ha en pause fra skolearbeid.Hvis det hadde bare vært snakk om en liten lekse i ett fag,så hadde jeg det vært greit,men når jeg har lekser i så mange fag og matte som jeg ikke skjønner noen ting av, så blir det til at jeg driter i det.Den siste uken har jeg nemlig ikke orket å gjøre mye lekser,grunnen er ikke latskap,men jeg har faktisk vært syk.Det er ikke behagelig å gjøre lekser når hodet ditt dunker, nesa di er helt tett og du bare vil ligge i senga og sove.
Og resultatet av dette ender jeg opp med masse lekser jeg ikke har fått gjort.Nå har jeg funnet ut at lærere overhodet ikke eier sympati for deg hvis lekser ikke er gjort til tiden.Svaret jeg fikk da jeg sa jeg ikke rakk alt dette,var at jeg også hadde helga på meg.Hallo! Jeg er fortsatt syk og får jeg ikke helga å slappe av,så bir jeg bare enda mer sliten og enda mindre lekser blir gjort neste uke! Jeg har bare gått et år på ungdomsskolen,men jeg har for lenge siden forstått hva det innebærer altså! Overgangen fra barneskolen og ungdomsskolen er faktisk stor hvis man tenker over det,iallfall etter min mening.



Dette bildet er ikke av meg,for dem som tror det.

2 kommentarer:

Janne Natalie sa...

Lekser i helgen suger!
Skulle vært forbudt

Renate sa...

Ja,jeg er helt enig!