fredag 26. desember 2008

Hvor har blitt av den ordentlige, koselig jula?

De siste dagene har mildt sagt vært helt stress. Jeg ble ferdig med alle julegavene i siste liten. Jeg har hatt noe å gjøre hele tiden og når det endelig ikke var mer å gjøre, var klokken LANGT over midnatt og jeg så sliten at senga ropte på meg. Nå kan jeg endelig slappe av. Men jeg hadde en fantastisk jul, hadde du?Jeg sovnet ved to tiden på natta, men hadde satt vekkeklokka på halv sju, og jeg var flink som klarte å våkne syns jeg. Da åpnet jeg den siste pakka på pakkekalenderen min, der denne veska/bagen skjulte seg inni. Jeg elsker den, den er i skinn, eller ikke ekte da. Sant pappa er flink til å finne gaver? Eller... Jeg kan kanskje ha tipset han om at jeg ønsket meg den, haha. Jeg hadde hele to julestrømper fulle av godteri, jeg trodde bare 1 skulle være fylt jeg. Jeg så på julemorgen og spiste godteri. Og som tradisjon så jeg selvfølgelig på Tre nøtter til Askepott.


Klokken fem dro vi til farmor og farfar. Der spiste vi en fantastisk god julemiddag og verdens beste riskrem. Jeg fikk mandelen:) Etter oppvasken var tatt var det endelig klart for gaver. Dette er faktisk den første julen jeg ikke har mast på om det er snart er tid for gaver. Denne gangen måtte de andre vente på meg faktisk.
Etter alle gavene var delt ut var det kaffe og julekaker, eller brus for min del.
Det er rart å tenke på at det faktisk var julaften i går. Desember har så langt gått alt for fort. Det var ikke som når jeg var liten, da det virket som det aldri ble julaften. Jeg hadde ingen julestemning heller. Jeg prøvde å late som det var snø ute ved å se på vinduet mitt med "snø spray", men det hjalp lite. Jeg prøvde også å se på Jul i skomakergata, men når Skomaker Andersen faktisk er død, var det ikke så koselig som det har pleid å vært. Jul er ikke som før lenger!
Hadde du en fin Julaften?
PS: Håper dere ser hvor det skal være avsnitt, det ville bare være avsnitt første gang, men ikke lenger ned. Jeg hater blogspot noen ganger!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg håper på en bedre jul neste år! :)