fredag 17. oktober 2008

Helg og legebesøk

Det var nok lurt av meg å dra til legen i dag. Ellers hadde jeg havna på legevakta med feber og kvalme i løpet av helga, i følge legen min iallfall. Dere har sikkert allerede skjønt at det ikke var eksem. Det var brannkopper! Jeg tror jeg allerede har hatt feber for jeg har vært varm og i dårlig form i det siste. Dessuten hadde det spredd seg enda mer da jeg våknet i dag, men nå har jeg heldigvis fått kapsler som jeg må ta to hver morgen og kveld av, i 10 dager!
Jeg hadde time halv to,men kom ikke inn før klokken var over tre. Legen min var veldig facinert av brannkoppene min tror jeg. Det var visst ikke så ofte hun hadde sett det under armen, mest i ansiktet, rundt nesen, jeg er glad for at jeg ikke fikk det på et så synlig sted altså!

To legestudenter kom også inn for å se på det og det så ut som om de aldri hadde sett det før, men de to jentene var veldig hyggelige da og ønsket meg god bedring og alt, det var koselig.

Nå er det endelig helg, utrolig deilig. Jeg har tenkt til å slappe av, tror det er best med tanke på brannkoppene. Jeg har tenkt til å vaske rommet mitt og henge opp noen nye plakater og bilder, jeg må ha det på døra mi, for det blir så tomt uten, kanskje jeg viser bilde av døra mi senere?

Forresten, jeg skulle jo fortelle hvordan det ble etter jeg vasket av meg olivenolja i går. Huden min ble myk og glatt. Jeg var redd for at den skulle se fettete ut, men den gjorde ikke det. Jeg fikk også litt mer farge i ansiktet, vet ikke om det var av olja, eller peelingen jeg tok i dusjen først, men jeg anbefaler alle å prøve det uansett! Jeg skal nok gjøre det flere dager, da jeg sitter lengre med det enn 20 minutter.


Dagens tips: Litt vaselin på øyevippene om natten gir nydelige øyevipper. Det gjenoppbygger skadde vipper, styrker og gir volum. Men pass på ikke å ta på for mye. Huden rundt øynene er ømfintlig og det skal ikke mye til av vidundermiddelet.



Jeg fikk en liten gave av pappa da han kom hjem fra oslo på onsdag. Mitt i blinken egentlig, jeg trengte body lotion og denne lukter helt fantastisk godt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takktakk :)

Koselig pappa da : DD

Renate sa...

Bare hyggelig :)

Jaa, hehe :D:D

Johanne sa...

god bedring da! :)

Renate sa...

Takk :)