onsdag 22. oktober 2008

Jeg er skolelei, helt ned til hjerterota!

Lekselesingen er ferdig for i dag, heldigvis. Jeg er så lei av skolen nå, og jeg går bare i 9.klasse! Jeg blir kjempesliten bare av å tenke på at jeg bare har kommet halvveis. Jeg har ikke tenkt til å sitte i kassa på Rimi hele livet. Jeg vil ha en bra betalt jobb, og da blir tiden på skole benken ekstra lang. Men karrieren gir jo følger for resten av livet mitt, så det er egentlig ganske viktig.

Jeg er så utslitt av lekser og prøver og skolen! Det er prøver nesten hver eneste dag. En dag hadde vi fire prøver på en dag! Sånt blir man sliten av.

Nå skal jeg sove, jeg har ikke fått like mye søvn som jeg skal de siste to dagene. Jeg ser ikke akkurat fram til i morgen, da er det lesing på samfunnsfag prøve! Uff, jeg får prøve å se positivt på det, som jeg alltid har vært veldig dårlig på.

Natta søtinger, jeg håper ikke jeg fikk dere i dårlig humør, hehe.



Er du skolelei?

Blir du fort sliten og stressa?

Hvordan ser din framtid ut?


Bildet hører overhodet ikke til resten av innlegget, men jeg trenger noe som gjøre meg glad og gjengen fra The Hills gjør akkurat dette!





15 kommentarer:

Marie rocks my socks sa...

Kan trøste deg med at skulen blir litt kjekkare etterkvart som du får begynne å velge eigne valgfag som du interesserer deg for osv. :)
Hang in there!

Shelly sa...

Jeg er veldig skole lei, og jeg har to år igjen på videregående, før jeg kan studere og jobbe fult med det jeg vill.

Men du får bare holde ut!
Som hun oppe sa, det blir SÅ mye bedre når du går på en linje du liker og vill utdype deg i.
Men anbefaler deg og jobbe i tiende, slik at du kommer inn på det du vill til vg1 :)

Kristina N sa...

Alle har slike perioder. Trøst deg med at det kommer til å gå over:) Og tenk på ale de pengene du kommer til å tjene etter utdannelsen din! ;)

Renate sa...

marie rocks my socks: Ja, det er sant, jeg skal prøve:)

Renate sa...

sunniva sætre: Jeg skjønner at du er skolelei, men du har bare to år igjen, i forhold til meg som bare har kommet halvveis, hehe:)

Jeg skal prøve å holde ut, skole er jo noe alle må uansett. Jeg tror det blir mye bedre på videregående, da blir det jo annerledes som både du og hun ovenfor sa;) Det er iallfall helt sikkert at jeg skal jobbe mye i tiende!

Renate sa...

kristina n: Ja, jeg håper iallfall at det går over, hehe, det gjør nok det. Pengene jeg kommer til å tjene etter utdannelsen min er dem jeg tenker på når jeg er skikkelig skolelei! hehe:)

Shelly sa...

Det er bra du går inn for det :)!

Tusen takk for det du skrev på bloggen min !

Ja, har vært helt herlig og hatt fri denne uken, får nok fri litt til i neste, men kunne ønske jeg ikke hadde vært så syk, ville heller gått på skolen enn det. hehe

Shelly sa...

Det er bra du går inn for det :)!

Tusen takk for det du skrev på bloggen min !

Ja, har vært helt herlig og hatt fri denne uken, får nok fri litt til i neste, men kunne ønske jeg ikke hadde vært så syk, ville heller gått på skolen enn det. hehe

Renate sa...

Hehe! ;)

Bare hyggelig det!

Du er kjempe heldig! Det er kjedelig å være syk, særlig når man har fri. Jeg skjønner at du heller ville vært på skolen enn det, hehe;)

Karoline sa...

Jeg er sykt skolelei og akkurat nå er jeg både stresset og veldig sliten.. Og jeg aner ikke hvordan fremtiden min ser ut!!

Anonym sa...

jeg er veldig skolelei, selv om det passer dårlig for jeg har eksamen om 2 1/2 uke og alt alt for mye å gjøre = stressa. et havlt år igjen så er utdannelsen ferdig! takk å lov!

Renate sa...

karoline: Uff, det er akkurat sånn jeg føler meg også.. Og du er ikke alene om å ikke vite hvordan framtiden vil se ut!

Renate sa...

camilla: Stakkars deg, da hadde jeg vært kjempe stressa jeg også! Du er derimot kjempe heldig som er ferdig med utdannelsen om et halvt år bare!

AK sa...

Når du begynner på videregående blir det bedre. Nye mennesker og nye fag som du får bestemme selv:) Jeg er heldigvis ferdig med vgs, og jeg må si: det er verdt strevet når du er ferdig!:)

Renate sa...

ane kamilla: Jeg håper det. Jeg gleder meg til nye mennesker og nye fag som jeg bestemmer selv;) Det blir jo annerledes enn ungdomsskolen og en forandring. Da er du heldig! Når jeg er ferdig med hele utdannelsen min vil jeg nok si at det var verdt det, men alle synes det er litt vanskelig innimellom, men sånn er det, hehe:)